Wyjazd edukacyjno- integracyjny

ARTYKUŁY » Artykuły » Wyjazd edukacyjno- integracyjny

Wyjazd edukacyjno- integracyjny Młodzieżowej Rady Gminy Wyszki na wycieczkę do Warszawy.

24 września 2019 r. odbyła się wycieczka do Warszawy, w której udział wzięli głównie radni MRG Wyszki ze Szkół Podstawowych: z Wyszek, Topczewa i Strabli. Uczestnikami byli również uczniowie, którzy w tym i w poprzednim roku kandydowali do Rady oraz ci, którzy pracowali w Komisjach Wyborczych. Do stolicy wyjechaliśmy wczesnym świtem, aby na czas zdążyć do siedziby najwyższych władz Polski. Już o godz. 9.00 gościliśmy w budynku Senatu RP. Po dość wnikliwej kontroli i okazaniu dokumentów tożsamości zwiedzaliśmy poszczególne sale i korytarze wyższej Izby Parlamentu. Przewodnik ciekawie opowiadał nam o historii tej instytucji i jej ważnej funkcji w państwie. Na sali obrad dowiedzieliśmy się, wielu istotnych kwestii związanych np. z laską marszałkowską, na której widnieją trzy ważne daty dotyczące historii naszego państwa, a mianowicie: 1791, 1918 i 1989. Po Senacie przyszedł czas zwiedzania Sejmu, którego niebawem kończy się VIII kadencja. Tutaj także przewodnik opowiadała nam o tym, ważnym organie władzy ustawodawczej. Przedstawiła proces legislacyjny ustaw oraz podział miejsc w Sejmie. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Belweder. To miejsce urzędowania Prezydentów III RP. Obejrzeliśmy wystawę poświęconą Józefowi Piłsudskiemu i cenne pamiątki z nim związane. Tutaj Marszałek Polski mieszkał wraz z rodziną. Podziwialiśmy również piękne apartamenty prezydenckie. Duże wrażenie zrobiła na wszystkich Sala Pompejańska, najbardziej reprezentacyjna, w której koncertował m.in. Fryderyk Chopin. Byliśmy w kaplicy Matki Bożej Królowej Polski, której inicjatorem był Lech Wałęsa, były Prezydent III RP. Następnie udaliśmy się do Łazienek Królewskich, letniej rezydencji ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego. Obejrzeliśmy piękne budowle, oranżerie, amfiteatr, Pałac Myślewicki i wolno stojące rzeźby. W Pałacu na Wyspie król wydawał obiady czwartkowe, zapraszał wówczas znanych polskich uczonych i artystów. Kolejnym punktem naszej wycieczki był barokowo – klasycystyczny Zamek Królewski. To rezydencja królów I Rzeczypospolitej, siedziba Izby Poselskiej i Senatu. Tutaj odbywały się ważne wydarzenia związane z historią Polski. Na zakończenie naszej podróży po stolicy, mogliśmy posłuchać ciekawych opowieści i zobaczyć niektóre ważne budowle Warszawy w miniaturze. Po tak intensywnym dniu zwiedzania, słuchania i podziwiania polskiego dziedzictwa narodowego udaliśmy się na zasłużony posiłek. Pełni pozytywnych wrażeń i emocji o godzinie 21. 30 wróciliśmy do naszych domów.

Bożena Pierzchało i Anna Twarowska.